تونی کروس؛ هافبکی مدرن
تاريخ : پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, | 18:12 | نویسنده : محمد ميرابي

آدام بات از Sky نگاهی به عملکرد هافبک مستعد و آینده دار بایرن مونیخ انداخته است. کروس فینال فصل قبل را به دلیل مصدومیت از دست داد اما او اکنون به آمادگی و پختگی لازم برای جای گرفتن در ترکیب اصلی بایرن رسیده است.
اکنون باور این قضیه سخت هست اما در اکتبر 2007، قهرمان کنونی لیگ قهرمانان، در جام یوفا  در خطر حذف شدن قرار داشت. در بازی مقابل ستاره سرخ بلگراد بایرن 2 - 1 از حریف خود عقب افتاده و بود و تنها 10 دقیقه برای زدن گل و به تساوی کشیدن بازی وقت داشت. و در این زمان بود که هیتسفلد کروس را به بازی فرستاد ...

بازیکن جوان بایرن مونیخ یک ماه قبل اولین بازی رسمی خود را در برد 5 -0 بایرن مقابل انرژی کوتبوس انجام داد، کروس در آن بازی موفق به زدن 2 گل شد. اما بازی در جام یوفا و مقابل تماشاگران حریف برای بازیکنی به این سن خیلی راحت نبود. کروس در دقیقه 84 پشت یک ضربه آزاد قرار می گیرد، توپ ارسالی کروس را کلوزه به گل تبدیل کرد. در وقت های اضافه تقریبا از همان نقطه کروس توپ را به آرامی روی دروازه ارسال کرد و در شلوغی جلوی دروازه توپ بدون برخورد به بازیکنی وارد دروازه شد و کروس تبیدل به ستاره بایرن در آن بازی لقب گرفت.

درخشش کروس از این بازی آغاز شد و بدون شک در انگیزه دادن به یک بازیکن جوان بسیار موثر بود. بدون شک بایرن در آن بازی بسیار خوش شانس بود که توانست نتیجه را برگرداند. هیتسفلد در کنفرانس خبری آخر آن بازی گفت: "کروس یک فوتبالیست پرشور و با هوش هست. او همیشه تصمیمات صحیح را می گیرد و نیازی به این نیست به او یادآوری کنی که چکار باید بکند. " کروس در آن زمان 17 ساله بود.

 پتانسیل های کروس

یوپ هاینکس سرمربی سابق بایرن مونیخ در یک سالی که کروس قرضی برای لورکوزن بازی می کرد سرمربی او بود. هاینکس در مورد کروس گفته است "من در او یک استعداد نهفته و نامحدود می بینم. "

هاینکس در پایان فصل قبل در مورد کروس عنوان کرد " در حال حاضر، من تونی کروس را با گونتر نتسر و ولفگانگ اوورات زمانی که در این سن بودند مقایسه می کنم."
اوورات در سن 22 سالگی در اولین فینال جام جهانی خود بازی کرد و یکی از 5 هافبک برتر نسل خود به شمار می رفت، اینگونه مقایسه ها نمی تواند سطحی و احساسی باشد. هاینکس دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شده و کسی که این همه اعتبار دارد این حرف ها را از روی احساس نمی گوید و درباره هر چیزی اظهار نظر نمی کند.

کروس در حال حاضر تبدیل به یک الگو شده است. جاناتان ویلسون تحلیلگر معروف فوتبال درباره کروس می گوید :" کروس یک پدیده هست، او پیشرو هافبک های هجومی مدرن محسوب می شود." او خوب شوت می زند و قدرت پاسوری بالایی هم دارد، هم گلزنی می کند و هم پاس گل می دهد. او آگاهی خوبی از محیط اطراف خود دارد و خیلی خوب خود را با نقش های جدید تطبیق می دهد. با هر دو پا پاس های بلند و کوتاه دقیق ارسال می کند و در فضاهای کوچک بسیار راحت و خونسرد عمل می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • جومم
  • رفتن